vineri, 21 noiembrie 2008

Zambeste Cald...

Un individ, cu o grimasa serioasa, priveste in gol, incercand parca sa se desprinda de cadrul posac in care respira adanc. Un copil trece pe langa el, se opreste si incepe sa vorbeasca:


Sarumana nenea. Ce faci? Vad ca te uiti urat...ti-a murit cineva? Mie mi-au murit bunicii din partea tatalui, si am plans muuult. Am fost la inmormantare la amandoi, desi mi-a fost rusine pentru ca vroiam sa-i uit. De ce esti trist? Nu stii ca nu e bine sa fii trist? Si mama e trista... aproape mereu. Vreau sa zambeasca, dar un inger imi spune ca nu se poate. Un inger e frumos. Are ochii mari, si curati, e frumusel foc...mai ca-ti vine sa-l mananci. Are aripi pe care noi nu le vedem pentru ca suntem spurcati. Stii, un inger mi-a zambit odata, si pentru asta sunt mandru. Am incercat sa-i fac o poza, chiar in acel moment, dar n-a iesit la developare. Nenea, de ce esti trist? Si mama privea in gol, ca tine, si uite ce-a ajuns. Am vrut sa rad alaturi de ea, sa ii simt dragostea agasanta. Dar privirea m-a salvat de chinul asta...durerea a rezolvat totul. Nenea, nu mai fi trist, ca trece. Asta imi spun mereu: lasa mai c-o sa treaca, si totul o sa fie uitat, doar tu o sa fii in continuare aici, fugind de dulaii astia balosi si nespalati. Put atat de tare incat multa vreme am crezut ca sunt morti... dulaii morti, care vor sa ma muste de fund. Niste fantome care beau din Stix si se stramba la Cerber, atenteaza la muschii mei fesieri. Hoiturile ma urmaresc ..hihihi.
Nenea, cand ma uit la tine imi vine sa plang. Mi-e mila de oamenii care se lasa pacaliti de diavol. Cand scriu cuvantul asta, il scriu cu litera mica pentru a-mi exprima dispretul. Nu plange nenea, te rog eu nu plange. Se zice ca barbatii nu trebuie sa planga, pentru ca ei sunt barbati. Si eu sunt barbat, dar unul mai mic. Inca n-am vocea groasa, si par la puta, dar cand o sa am, o sa ma numesc barbat, si atunci n-o sa mai plang. Nu mai am mama, dar mi-am inventat eu una imaginara, care-mi spune : lasa jiji, ca o sa fii tu mare si voinic, si-o s-o faci mandra pe mama. O sa stii sa vorbesti, sa gandesti, o sa fii in stare sa te lupti cu idei, si cu vorbe... si mama o sa te pupe, si-o sa-ti faca mancare buna in fiecare seara... Nenea, de ce copiii vorbesc urat? Injura mult, si sunt rai. Ii bat pe aia fara aparare, si le fura banii de mancare, ca sa-si cumpere tigari. Nenea...de ce copii fumeaza? I-am vazut de multe ori sorbind cu pofta din tigare. Nenea...plangi. Rushine sa-ti fie. Inseamna ca nu esti un barbat adevarat. Stii ce te rog? Daca nu poti sa fii vesel, macar nu te mai uita in gol. Roteste-ti ochii aia mari, caprui...simuleaza viata, miscarea, frumusetea gestului. Cine stie, poate o sa te impiedici si o sa cazi in raul durerii. Stiu ca are un nume urat, insa apa sa e limpede si gustoasa, nu ca aia de la chiuveta care are gust de medicament. Si pestii sai sunt pastravi grasuni si colorati, care sar de nebuni la cate-o cascada mai zgomotoasa. Stii ca eu am facut baie intr-o cascada? Da, nu te mint. Am facut baie in Duruitoarea, pe Ceahlau. Vaai, stii ce amuzant a fost. O senzatie unica in viata, daca n-o sa mai am cu cine ma duce acolo. Tu stii sa inoti? Nenea, vad ca te misti … foarte bine. Eu nu mai am casa... ma duc in lume ca sa-mi incerc norocul. Am auzit ca toata lumea face asta...toti oamenii strasnici. Si bunica mea a plecat in lume, si avea paispe ani. Eh…ce conteaza cati ani am. Sunt eu mai firav din fire, dar asta nu inseamna nimic. Nenea, vrei sa-ti sterg eu lacrimile? N-am decat o batista in care mi-am suflat mucii de vreo doua ori, dar mai am un colt curat. Auzi... da' tu iubesti? Am auzit de la alti copii morti ca oamenii mari se joaca de-a iubitii, si se bucura, si sufera, si pana la urma uita ca au fost copii si mor. Mor, dar traiesc...nu, nu inteleg prea bine, insa sunt doar un copil. Nenea, vrei sa vorbesti cu mine? De ce nu spui nimic? Vrei sa plec? De ce nu-ti mai misti ochii? Am o pritena care a stat langa bunica ei cand aceasta a murit. Iti dai seama? Sa fii martorul acelei renasteri mitice si legendare, pe care insa n-o poti vedea in totalitate. Sa ramai cu casuta credincioasa a bunicii tale, care i-a fost mereu aproape, si i-a tinut de cald sufletului . Am inteles ca era o femeie minunata..si buna. Nenea, tu esti bun? Cum arata oamenii buni? Eu n-am vazut nici unul. Adica, am vazut multi oameni pe care ii consideram buni, dar multi s-au dovedit a fi niste canalii. Niste rai, care vor doar sa muste si sa se prapadeasca. Nenea, tu esti un om rau? Vrei sa ma bati? Iti plac copii? Mie da, insa poate doar pentru ca sunt copil. Imi fac griji pentru atunci cand o sa ma fac mare. Eu nu vreau sa cresc niciodata. Stiu ca alti copii vor sa creasca, dar eu vreau sa fiu asa , mic si plin de privilegii. Da, nu stiai? Copiii sunt privilegiati, dar asta doar pentru ca nu sunt oameni. Asa zice prietenul meu. Nenea, tu ce crezi, eu sunt om? Uite...fetita aceea de pe trotuarul opus, care merge cu mama ei la coafor si tine o cutie de margarina in mana...ea e om? Ce il face pe om, om? Nenea, tu esti om? Nu prea te misti, si nici nu vorbesti. Ma intreb daca existi. Nenea, existi? Sau esti doar o viziune...o halucinatie, dintr-aia de care faci cand iei droguri. Nenea, tu ai luat droguri? Eu nu vreau sa iau, niciodata. Nici macar iarba, chiar daca nu se pune. Psihologul a zis ca daca tragi o marijuana la discoteca, pentru ca ii vezi pe cei de langa tine zambind, nu inseamna ca te droghezi, ci ca aia e curiozitate. Eu nu vreau sa ma droghez niciodata. Nenea...respiri? Mie-mi place sa respir. Dar si respiratia asta e relativa. Ai vazut cum respiri la teava de eshapament? Respiri urat...respiri ca un om care a mancat multe suflete, si multa rautate. Astia la batranete tusesc urat, si scuipa printre dintii pe care nu-i mai au...Nenea , tu esti rau? Se face tarziu... cred c-o sa dorm sub pod in seara asta. Cand eram mai mic ma urcam pe pilon, si aveam un fel de mansarda de pe care ma uitam in zare. Era frumos, si dimineatza puteam vedea soarele ratacind. O sa caut un catel cuminte, care sa-mi tina de urat. Asa nenea, uite ca fata ta s-a trezit. Ochii ti se misca, coltul gurii tremura, si nasul tau a tremurat. Nenea, eu sper sa traiesti din nou. Stiai ca oamenii invie? Eu am fost mort clinic , timp de patru ani, dar am inviat. Da, si stii care-i smecheria? Am incercat si alte smecherii, insa doar asta a functionat. Smecheria e Dumnezeu. Vezi, scriu cu litera mare ca sa-I arat ca-L iubesc. De fapt, El e Totul. Nenea, ma dor talpile, caci mi-am lasat papucii acasa. Ma duc sa ma spal cu roua, si sa ma dau pe iarba. Pa nenea, si sper c-o sa zambesti. Mie-mi place sa zambesc. Odata, am zambit atat de mult, incat dintii mei s-au albit. Da, si atunci parca aruncam cu raze de zambet in oameni. Nu,ei nu reactionau, dar eu simteam ca zbor. Nenea, tu ai zburat vreodata? Eu zbor doar cand sunt fericit; tu cand zbori? Nu mai fi trist, ca nu-i frumos. Nenea, eu nu am mama. Nici tata. Asta inseamna ca sunt orfan? Nenea, eu am si mama si tata. Si nu doar atat. El e Totul....





Copilul se indeparteaza, sarind intr-un picior. E murdar, are parul gras, si cateva dare de noroi pe fata...



2 martie 2005

Niciun comentariu: